Forum Motoryzacyjne Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 DAF XF105 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mrc
Administrator
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:27, 17 Gru 2006 Powrót do góry

Styliści centrum projektowego firmy DAF stworzyli nowy wygląd modelu XF105, zachowując jednocześnie charakterystyczne cechy stylizacji odnoszącej sukcesy wersji XF95. Nowa konstrukcja to połączenie nowoczesnej kabiny Super Space Cab, przeprojektowanego górnego grilla oraz nowego dolnego grilla połączonego z zaprojektowanym na nowo, stalowym zderzakiem przednim. Ma to na celu zapewnienie trwałej, a jednocześnie funkcjonalnej konstrukcji. Opcjonalne reflektory ksenonowe wyposażone w osłony z przezroczystego szkła Lexan, reflektory typu "kocie oko" wbudowane w zderzaku oraz unikatowe reflektory punktowe zintegrowane z dachem kabiny Super Space Cab to główne elementy wyróżniające stylistykę modelu XF105.
Nowa kierownica jest teraz dostępna z wbudowanymi elementami sterującymi, które spełniają funkcje ustawień tempomatu, układu kontroli prędkości przy zjeździe ze stoku oraz sterowania telefonu komórkowego. Kierownica może być opcjonalnie wyposażona w poduszkę powietrznaą. Inne ważne funkcje, w tym automatyczna skrzynia biegów AS-Tronic, są obsługiwane za pomocą łatwo dostępnych przełączników umieszczonych na kolumnie kierownicy. Dźwignia hamulca postojowego jest teraz zintegrowana z deską rozdzielczą, przez co łatwiej ją dosięgnąć, a jednocześnie nie zajmuje miejsca na podłodze.

Image

Deska rozdzielcza wyposażona została w trzy gniazda DIN umożliwiające instalację dużych wyświetlaczy systemów nawigacyjnych lub modułów telematycznych, a także sprzętu audio.
Moduł elektrycznego sterowania wszystkimi czterema lusterkami wstecznymi oraz elektrycznym otwieraniem szyb po stronie kierowcy i zmiennika jest teraz umieszczony na drzwiach.
W celu uzyskania niemal płaskiej podłogi, tunel silnika został obniżony do 15 cm. W efekcie można łatwo przemieszczać się po kabinie, a jej wysokość powyżej tunelu silnika w kabinie typu Space Cab wynosi 1,75 m, zaś w kabinie typu Super Space Cab aż 2,10 m. W przypadku, gdy pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów AS-Tronic, podłoga kabiny jest całkowicie wolna od przeszkód. Zapewnia to optymalną przestrzeń mieszkalną. W modelach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, dźwignia zmiany biegów jest składana, aby zapewnić możliwość swobodnego przemieszczania się w kabinie.
Obniżenie tunelu silnika umożliwiło także zwiększenie pojemności schowka pod leżanką. Firma DAF oferuje możliwość wyboru pomiędzy jednym łączonym schowkiem pod leżanką a dzielonym - z jedną lub dwiema szufladami. Jedna z szuflad może pomieścić 45-litrową lodówkę, w której zmieszczą się pionowo nawet duże butelki. Dodatkowo dostępny jest uchwyt na butelki umieszczony tuż w zasięgu ręki, obok fotela kierowcy.
Nowy przedział sypialny zachowuje tradycyjną dla firmy DAF dbałość o potrzeby kierowcy - znajdują się tu dwa duże, wygodne łóżka. Dolna leżanka mierzy 210 cm długości oraz 81 cm szerokości. Jednoczęściowy materac ma grubość 15 cm. Do górnej leżanki, o wymiarach 205 x 70 x 10 cm, prowadzi drabinka wykonana z aluminium

Image

Model XF105 jest wyposażony w nowy 12,9-litrowy silnik PACCAR MX, opracowany i wyprodukowany przez firmę DAF Trucks w Eindhoven. Od momentu wprowadzenia modelu na rynek będą dostępne silniki o mocy 300 kW (410 KM), 340 kW (460 KM) oraz 375 kW (510 KM) z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 2000, 2300 oraz 2500 Nm, który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów silnika - od 1000 do 1500 obr./min. W późniejszym czasie będzie dostępna wersja o mocy 560 KM (410 kW).
6-cylindrowy rzędowy silnik łączy wysoką wydajność i elastyczność z ekonomicznym zużyciem paliwa. Bezawaryjność i trwałość to kolejne główne założenia projektu nowego silnika serii MX. Zakładana żywotność tego silnika wynosi 1,6 miliona kilometrów. Silnik PACCAR MX charakteryzuje połączenie sprawdzonej, najnowszej technologii z technicznymi innowacjami, zastosowanie zaawansowanych technologicznie materiałów, np. żeliwa CGI (z ang. Compact Graphite Iron) oraz maksymalna integracja zespołów funkcjonalnych. Np. w bloku cylindrów i głowicy kolektory zostały zintegrowane, aby zminimalizować liczbę części i zmniejszyć ilość elementów wystających poza kadłub silnika. Nawet wysokociśnieniowy układ wtryskowy SMART jest zintegrowany z blokiem cylindrów. Inne nowości techniczne to pasek wieloklinowy służący do napędzania alternatora i układu klimatyzacji, kompozytowa pokrywa zaworowa ze zintegrowanym odpowietrznikiem miski olejowej, osłona napędu rozrządu z tyłu silnika, stalowe tłoki, pompa paliwowa połączona z pompą wtryskową oraz aluminiowa obudowa koła zamachowego. Nowy hamulec dekompresyjny Jacobs podwaja skuteczność hamowania, szczególnie w zakresie prędkości obrotowych między 1000 i 1500 obr./min, czyli w paśmie prędkości operacyjnej.
Aby spełnić wymagania norm emisji Euro 4 i Euro 5, DAF XF105 będzie wyposażony w konwerter katalityczny DeNOx.
Podczas projektowania zbiorników pneumatycznych i innych elementów zabudowanych na podwoziu, pozostawiono więcej przestrzeni w celu uzyskania maksymalnej pojemności zbiornika paliwa. Dzięki temu oraz poprzez odpowiednie umieszczenie instalacji konwertera katalitycznego DeNOx, a także 50- lub 75-litrowego zbiornika AdBlue, możliwe było zainstalowanie zbiorników paliwa o łącznej pojemności nawet 1500 litrów. Jest to maksymalna dopuszczalna w Europie pojemność zbiornika paliwa. Podobnie jak model XF95, XF105 jest wyposażony w elektrycznie sterowane hamulce tarczowe, a systemy takie jak ABS, ASR, system kontroli stabilności pojazdu oraz układ wspomagania hamulców stanowią dodatkowe zabezpieczenie i podnoszą komfort jazdy.
Firma DAF przewiduje, iż z powodu znacznie wyższej ceny pojazdów wyposażonych w silniki Euro 4 i Euro 5, w połączeniu z popytem w znacznym stopniu zależnym od ulg i systemów podatków drogowych (np. niemieckie taryfy Maut), w krajach, w których nie występują takie systemy zachęcające do korzystania z pojazdów spełniających normy Euro 4 lub Euro 5 przewoźnicy będą przez pewien czas nadal kupować pojazdy spełniające normę Euro 3. Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, firma DAF Trucks będzie dostarczać model XF95 spełniający normę Euro 3 tak długo, jak długo utrzyma się popyt w Europie oraz na rynkach poza Unią Europejską, gdzie nie obowiązuje norma emisji Euro 4 lub 5.

Image

Źródło: muratorplus.pl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)