Forum Motoryzacyjne Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Man ME2000 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mrc
Administrator
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:34, 17 Gru 2006 Powrót do góry

Pojazdy MAN serii średniej, używane w ruchu podmiejskim i dostawczym, jak również w lekkim ruchu dalekobieżnym, na placach budowy lub w gospodarce komunalnej. Szczególnie cenione są za ładowność wynikająca z lekkiej i stabilnej konstrukcji ramy jak również dynamiczne, oszczędne i przyjazne dla środowiska silnki Euro 2 i Euro 3.

Image

M2000 Evolution jest jednym z najbardziej optymalnych i zróżnicowanych samochodów ciężarowych w klasie od 14 do 26 ton, sprzedawanych na całym świecie. Używa się ich jako pojazdów spedycyjnych w ruchu podmiejskim i dostawczym, jak również w lekkim ruchu dalekobieżnym, na placach budowy lub w gospodarce komunalnej. Szczególnie cenione są za ładowność wynikająca z lekkiej i stabilnej konstrukcji ramy jak również za dynamikę, oszczędnosc i przyjazne dla środowiska silnki Euro 2 i Euro 3. Z dwóch koncepcji konstrukcyjnych, do wyboru jest pięć rodzajów kabin sprawdzonych w toku eksploatacji, dostosowanych do indywidualnych potrzeb.

Tajemnicą sukcesu ME2000 Evolution jest jego lekka konstrukcja.
Zoptymalizowana pod względem wagowym rama drabinkowa jest wzorcowo stabilna i odpowiednia do montażu różnorodnych nadwozi. Dlatego możliwych jest wiele wariantów: różne rozstawy osi, kompaktowy pojazd 2-osiowy czy też pojazd 3-osiowy z osią wleczoną lub pchaną. Dzięki nowoczesnemu, wytrzymałemu zawieszeniu, sprawnym hamulcom z systemem ABS oraz systemom urządzeń zabezpieczających przed wjechaniem pod pojazd.

Image

Zalety podwozia ME2000:
- Stabilne ramy drabinkowe o małym ciężarze, z poprzeczkami rurowymi.
- Łatwy montaż różnego rodzaju nadwozi.
- Różnorodny rozstaw osi od 3200 do 6300 mm.
- Skrętna albo sztywna, unoszona oś wleczona.
- Skrętna oś pchana.
- Dobra zwrotność, duża ładowność i udźwig.
- Elektronicznie sterowane, bezobsługowe resorowanie pneumatyczne.

Program jednostek napędowych dla ME2000 Evolution otwiera wybór pomiędzy silnikiem czystym, a jeszcze czystszym, tj. pomiędzy Euro 2 i Euro 3, zarówo 4- jak i 6-cylindrowych. Tempomat jest seryjnym wyposażeniem silników Euro 3 (silniki Euro-3 z wewnętrzną recyrkulacją spalin i EDC). Wszystkie jednostki napędowe mają hamulec silnikowy EVB oraz długie okresy między kolejnymi przeglądami co 60.000 km (także dla silników Euro 3). Komfort jazdy zapewniają precyzyjne i lekko działające 5-, 6-, 9- i 16-biegowe skrzynie biegów. Na życzenie dostępna jest automatyczna skrzynia biegów. Pojazdy z napędem na wszystkie koła dostosowane są do ekstremalnych warunków terenowych.

Wyposażenie kabin:
- Pięć rodzajów kabin dla każdego zastosowania.
- Kabina kompaktowa, idealna do jazdy po mieście.
- Kabina kompaktowa przedłużana, z komfortowym miejscem do spania lub wolną przestrzenią.
- Kabina brygadowa z miejscem dla maksimum siedmiu osób.
- Kabina dzienna dla pojazdów przeznaczonych do ruchu lokalnego; na życzenie klienta dostępna ze składanym miejscem do spania.
- Kabina sypialna dla pojazdów dalekobieżnych; z jednym miejscem do spania, na życzenie klienta z dwoma leżankami.
- Ergonomiczne siedzenia z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa i zagłówkami.
- Komfortowe siedzenie amortyzowane pneumatycznie, z podpórką pod lędźwie i ogrzewaniem.
- Różnorodne schowki, półki i skrytki.
- Więcej światła i lepsza widoczność dzięki podwójnym reflektorom z żarówkami H7 o długiej żywotności.
- System wentylacji i ogrzewania z filtrami powietrza.
- Czteropunktowe łożyskowanie kabiny kierowcy, hydrauliczne urządzenie do odchylania kabiny.


Źródło: muratorplus.pl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
miko
Nowy



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Wto 14:30, 13 Mar 2007 Powrót do góry

wyposażenie jest praktycznie takie jak domowe i można nawet w nim mieszkac jest to ważne na dluuugie trasy a wiadomo ze one sa meczace


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rafaello
Użytkownik



Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: tu i tam

PostWysłany: Wto 17:39, 30 Kwi 2013 Powrót do góry

Nasłuchałem się trochę opowieści od znajomych pracujących w [link widoczny dla zalogowanych] dalekobieżnym... Jak dla mnie niezbyt zachęcająca fucha. Wiem, że tak się nie stanie, ale fajnie byłoby, gdyby taki transport przełożyć całkowicie na linie kolejowe. Bezpieczeństwo na drogach mogłoby się zwiększyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)